Storseans med Ewa Olsson

Idag har jag och Thom fått uppleva det sjukaste i våra liv! \n\nIgårkväll kom vi på att det är "Harmonimässa" i Solnahallen i helgen, och bestämde att vi åker dit på söndag. Väl där så går vi omkring och kollar i alla montrar, det är ca. 100 st utställare så stället är superstort :) Vi har pratat om att vi gärna vill göra någon grej, och börjar med "gratis healing av en kristen grupp. Dom bad för oss att våra smärtor skulle försvinna (min smärta i bröstkorgen och Thoms i nacken), vi kände tyvärr ingen skillnad. \n\nSen bestämde vi oss för att besöka ett av alla föredrag som var, och lotten föll på "Storseans med Ewa Olsson 15:00, 200 kr st", ja men det kan väl vara kul tänkte vi och köpte oss en varsin biljett av Ewas kollega som sålde dom. Sen gick vi ifrån mässan en sväng, och kom tillbaka kl. 15:00. 

Jag trodde att det skulle vara en stor sal/aula, men det var ett litet rum med några stolar, och vi var ca. 10 st. \n\nEwa börjar med att presentera sig lite kort, hon berättar att hon får "bilder och siffror till sig, så om Ewa säger den 5e, så kan det betyda ett datum/gatunummer/stycken/att man ska kolla vem som har namnsdag den 5e eller liknande", och sen började hon med två tjejer. Den ena började gråta. Båda var helt häpna. Hon sa t.ex "din farmor gillar inte dina tatueringar, speciellt inte den på rumpan, har du en på rumpan, på skinkan?" Jajemen, det hade hon. Både jag och Thom blev helt chockade, rumpan är ju inget man visar, så hur fasan kunde hon veta det? 

 Kort därefter vänder hon sig till mig och Thom. "Är ni ett par?", ja svarar vi och hon fortsätter "det står en dam mellan er och håller på era axlar, har någon mormor gått bort?" Thom svarar ja, och då börjar hon berätta. \n\n"Jag ser en som spelar tennis", "jag känner kramp i bröstet, det knyter sig, det känns som att det ska explodera, jag tänker ungefär 'shit pommes frittes' det är mina ord alltså säger Ewa, men jag känner ungefär så", \noch för att förklara här så är det Thoms släkting (Thoms mammas mosters man) som dog när han spelade tennis, som hon pratar med/om. "Det gick fort" säger hon, jajemen det gjorde det. "Ni två hör ihop. Ni tycker inte alltid lika, men ni hör ihop. Ni är två väldigt lugna personer", stämmer mycket bra. "Hund får jag till mig" (där vet vi inte riktigt vad hon menade, men Thoms släktingar och familj har alltid haft hund så det kan höra ihop med det), och så säger hon "jag ser ett hus på landet, att ni kommer bo på ett ställe med djur, inte mycket, men några djur, jag ser får, ungefär som Mandelmann" HUUUR sjukt? Jag avgudar Mandelmann och har följt varenda avsnitt och vill bo som dom. Dock inte liiika många djur, precis som Ewa sa :) Sen fick hon "Bed and breakfast" till sig, kanske kommer vi öppna en BNB, vem vet? Hon sa "du passar verkligen inte i skägg" till Thom, och det har hon så himla rätt i! Thom säger det själv så det är ingen hemlighet. Sen kommer nästan det sjukaste, "jag ser en motorcykel, varför?" Thom berättar att 'aa jag har kört motorcykel på professionell nivå', då säger hon "du slutade i rätt tid säger han. jag vet inte om det var en skada eller liknande, men du slutade i rätt tid". Han slutade strax efter att han bröt armen sista gången. Hon nämner några grejer som vi inte riktigt kan koppla nu, och det kan man inte alltid sa hon, hon sa att det kan klarna senare, och det var "Göran, den 4e, nummer 14, Mats/Mattias". Sen pratade hon om Thoms morbror, hon berättade massor om honom och att han hälsar så mycket till Thoms mamma. Hon blev väldigt rörd när vi berättade allt det här, hon förstår precis allt som vi berättade. Ewa sa även att "han hälsar att han ofta försöker få dig att kika in i blomsterbutiken som du går förbi varje dag efter jobbet, att du ska köpa blommor till din käraste lite oftare", hans dotter arbetar i blomsteraffär så det kan mycket väl vara som så att han försöker få Thom att göra det :) Hon sa även till Thom "du är en riktigt dålig förlorare", vilket stämmer så sinnessjukt bra! Och att "du är väldigt ekonomisk, inte snål, men ekonomisk. Du är en duktig hantverkare, du blir nöjd när du kan göra saker själv och räknar gärna ut hur mycket du sparat på att göra allting själv", vi har renoverat hela lägenheten själva, byggt massor med Thoms pappa, ja det kan ju inte stämma in bättre. 

 Det var det sjukaste vi någonsin upplevt. Jag har aldrig tvivlat på något efter livet, men nu gör inte Thom det heller. 
Det känns så himla kul att ha upplevt detta! Så otroligt svårt att återberätta det, och hon sa säkert fler grejer, men hjärtklappningen jag hade var enorm och man satt mest som en fågelholk över allt hon sa. Helt otroligt! 

 Nu ska vi sova, om vi kan det, mycket tankar och funderingar :) Godnatt!
Ja vi hör verkligen ihop vi två ❤



Kommentera här: